selamat tinggal dunia :/

assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger2 yang masih bernafas di bumi TUHAN ini .* korang dah tahmid belum ? maybe ada yang dah lupa , jom tahmid bersama . ALHAMDULILLAH ~~~~

tadi aku nak pergi ambil kak aku balik kerja . xla jauh mana tempat kerja dia dengan rumah aku , so aku pergi la naik moto . then sampai sana , dia kata awal sangat datang , bagi dia lagi 20 minit baru datang balik . so aku yang sememangnya tengah kebulo ( lapar gila ) pegi kedai kek and beli roti . 2 chicken floss + 1 chocolate cream + setin air ice lemon tea yang memang aku suka gila . sambil bawa motor pusing2 uh aku makan choco cream uh * uit , kepehal pelik beno ko roti . rupanya tuan kedai dah tukar cream dia . lau dulu vanila cream+chocolate rice yang baru nih dia guna chocolate cream lak . x sedap . so aku simpan balik roti uh . x sampai setengah pun .

aku decide nak masuk jalan kampung . sebagai penunggang yang baik , aku bawah lah dengan kelajuan average biasa aku bawak *40km/h - 60km/h . *jalan kampung kot . pastu depan aku adalah sorang pak cik nih bawak moto slow2 ja . layan perasaan seyy. then depan dia dalam 100m kat depan ada la  satu motor nih , perempuan dua orang *sorang baju merah n sorang baju biru . aku pun decide nak potong la pakcik uh , nak pergi tempat kerja kak aku , takut lambat lak . sekali punya la **************************** si pompuan dua ekor uh belok lintas depan aku . dengan laju + x pasang signal nyer lagi . memang **** r kan . punya la aku brek sampai terpusing handle motor aku . luka beb lutut dengan tapak tangan aku . plus dengan motor bapak aku yang calar balar .plus air tin aku yang baru seteguk aku minum tercampak sampai hilang tanpa jejak . 

pakcik uh un stop r tanya aku ok x . then ada lagi dua motor stop by nengok aku yang jatuh tersimpuh sebelah motor aku tu . aku cakap r minah uh belok x pasang signal . kalau ikot hati memang aku tenggelam kan ko kat sungai tepi tu la minah . kurang ajar betul . dah la buat salah, yang bawa motor tu punya innocent tengok ja aku , kawan dia yang turun tolong aku angkat motor balik * well , dia tengok ja sebenarnya .see!! kan kurang ajar + kurang akal + kurang adap nama nya . aku cakap dengan pak cik uh aku ok ja . sebab x perasan lagi luka2 yang ada . on the way ke tempat kak aku tu baru  aku perasan , handle aku bengkok sikit *hok aloh . mampos aku kena ngan pak aku . 

lepas aku ambil kak aku terus aku pecut balik rumah *takut bapak aku balik kerja dulu. menjerit2 aku panggil abang aku , suh tengok2 kan motor uh . then die buat kebenda ntah , elok balik moto nya *uiii..bravo . caya lah lu . time mandi baru aku perasan kaki aku luka , sebab rasa pedih2 . terus aku sental pakai sabun Dettol , takut kuman . tu ja .

lain kali naik ja kuda . peratus exciden uh kurang . ^^
*len kali aku bawak motor macam mamat nie ja . senang aku nak lanyak org2  cam korang dua ekor .
moral of the story : lau orang buat macam minah uh buat , ko langgo je dia . xpayah baik hati sangat nak brek2 segala .. hahak . jaha' aku nih . korang bawak la motor elok2 . kadang2 kita bawa ok, tapi orang lain yang meng 'K.O' kan kita .

p/s: aku tulis seterperinci yang boleh . ^^

Terima Kasih..Bye-yeom

Tiada ulasan: